+36-20-662-4569 christina.kulcsar@gmail.com

A coaching szó napjainkban egyre gyakrabban hangzik el, és bár sokan hallottak már róla, kevesen értik pontosan, mit is jelent valójában.
Ez egy speciális személyes fejlesztési módszer, amelynek célja az ügyfél személyes erőforrásainak felismerése, kihasználása és fejlesztése. A coaching folyamata eredményorientált, azaz a kliens által kitűzött célok elérésére fókuszál. A folyamat időbelileg kontrollálható, rugalmas és az ügyfél igényeihez igazodik.

A coaching a jövőre koncentrál

A lényege abban rejlik, hogy nem a múltban keresi a megoldásokat, hanem a jelen és a jövő feladataira koncentrál. A coach nem tanácsokat ad, és nem ás a lélek mélyére, ehelyett segít az ügyfélnek megtalálni saját „elég jó” megoldásait. Támogatja őt a gondolkodásmódja megváltoztatásában és a cselekvésben.

A folyamat során kiemelt szerepe van az ügyféllel kialakított bizalomnak. A coach és az ügyfél közötti kapcsolat alapja a kölcsönös tisztelet és a nyílt kommunikáció. Az ügyfél határozza meg a témákat és a célokat, melyekkel a folyamat során foglalkozni fogunk.

Mikor érdemes coach segítségét igénybe venni?

Akkor, ha személyes vagy szakmai fejlődésre van szükség, ha változásokhoz való alkalmazkodásra van igény, vagy ha konkrét cél eléréséhez keresünk támogatást. A coaching segíthet az elakadások megszüntetésében, új perspektívák felismerésében, és a cselekvési képesség javításában.
Ez egy hatékony eszköz azok számára, akik aktívan szeretnék fejleszteni saját képességeiket és teljesítményüket, mind személyes, mind szakmai területen.

Útitárs az önfejlesztés útján

A coaching, mint személyes fejlesztési módszer, gyakran összekeveredik más segítő szakmákkal, mint a tanácsadás vagy a mentoring. Azonban a coaching alapvetően eltér ezektől a területektől. Itt a hangsúly az ügyfél saját erőforrásainak felismerésén és kiaknázásán van, nem külső megoldások vagy irányítások alapján történik az előrehaladás.

A coach szerepe hasonlít egy mentoréhoz, aki jelen van az ügyfél mellett, támogatja, de nem cipel helyette terheket, és nem dönt az ügyfél helyett. A megoldás mindig az ügyféltől érkezik, aki legjobban ismeri saját helyzetét, képességeit és szükségleteit.

Egyedülálló jellemzője a coachingnak, hogy az üzleti életben és más segítő szakmákban gyakran alkalmazott módszerekhez képest középpontban áll a képességek és a teljesítmény egyensúlya. A business coach az üzleti életben előforduló nehézségek megoldásában segít.

A coach szerepe

Soha nem ad konkrét utasításokat nem kínál fel megoldásokat, ehelyett támogatja az ügyfelet abban, hogy saját erőforrásaira támaszkodva találja meg a megfelelő megoldást. A feladata, hogy a különböző technikák és eszközök segítségével elősegítse az ügyfél önismeretének és problémamegoldó képességének fejlődését.
A coaching egy erőteljes személyes fejlesztési eszköz, amely a kliens képességeire és erőforrásaira épít, támogatja őket saját megoldásaik megtalálásában és azok megvalósításában. A coach szerepe kísérni az ügyfelet az önfejlesztés útján.

Az egyéni coaching

Az egyéni ülések során a coach támogatja az ügyfelet céljainak meghatározásában és az akadályok azonosításában, amelyek gátolják ezek elérését. Az ülések alatt folyamatos visszajelzést és iránymutatást kap az ügyfél, ami segít fenntartani a motivációt és elősegíti a célok felé tett haladást. Az ülések végén gyakran ad feladatokat, melyek elősegítik az ügyfelet a tanultak gyakorlati alkalmazásában.
Az ülések általában 45-60 percesek, és többnyire 3-5 alkalomra terjednek ki, komplex témák esetén több ülésre is szükség lehet.

A coaching két fő ága a life és a business coaching. Az életvezetési az ügyfél privát életére, a business coaching pedig a szakmai területre összpontosít. Alkalmazható számos helyzetben, legyen szó családi, párkapcsolati problémákról, karrierváltásról, vezetői képességek fejlesztéséről, vagy akár a személyes önismeret bővítéséről.

A folyamata segít az ügyfeleknek önmagukban megtalálni a megoldásokat, míg a coach mint mentor segíti őket ebben az útkeresésben. A coaching biztonságérzetet nyújt azáltal, hogy az ügyfélnek nem egyedül kell szembenéznie a problémáival, a szakértő támogatja.

Az egyéni coaching ülések lehetőséget kínálnak az ügyfeleknek, hogy saját erőforrásaikra támaszkodva, szakértő támogatás mellett érjék el céljaikat. Ez a folyamat segít az önismeretben, a személyes és szakmai fejlődésben, valamint abban, hogy aktív lépéseket tegyünk az általunk kívánt élet megvalósításáért.