Mindannyian rendelkezünk bizonyos fokú kommunikációs készséggel és a mindennapokban kommunikálunk egymással ki többet ki kevesebbet. Az életünk minden területén siker után áhítozunk, és a munkánkban igyekszünk minél magasabb szintű tudáshoz jutni, abban a reményben, hogy az a siker záloga. A gyakorlatban aztán rendre kiderül, hogy a magas szintű szakmai tudás önmagában kevés a sikerhez, ha nem tudunk hatékonyan kommunikálni.
Mi lehet a hatékony kommunikáció titka?
Amikor elindítunk, egy üzletet úgy gondoljuk, hogy majd biztosan ránk talál, akinek, ami szolgáltatásunkra vagy termékünkre van szüksége, ahelyett, hogy tudatosan kommunikálnánk a vevőink felé.
Milyen más az üzleti kommunikáció?
Felvetődhet bennünk a kérdés miben más az üzleti kommunikáció, mint a hétköznapi?
Már sok éve vagyok a szakmában, magas szinten értek hozzá és tudok beszélni. Ennek elégnek kell lennie.
Ez sajnos nem mindig hozza meg a kívánt eredményt. Valószínűleg mindannyian emlékszünk rá, hányszor éreztük a szorítást a gyomrunkban, hogy nem vagyunk elég meggyőzők, nem vagyunk szimpatikusak vagy nem elég jó az ajánlatunk. Az is előfordul, hogy szakmai tanácsot kérnek tőlünk, nem fogadják, meg aztán minket hibáztatnak.
A sikeres üzleti kommunikáció: asszertív kommunikáció
Milyen előnyöket tartogat a számunkra, ha meg tanulunk asszertíven kommunikálni?
• Meg tanulunk általa jól kérdezni.
• A beszélgetőpartnerünk pontosan azt fogja érteni a mondani valónkból, amit közölni kívántunk vele.
• Mi is könnyedén meg fogunk érteni másokat, félreértések nélkül.
• A személyünk elfogadásra talál, meggyőzők hitelesek leszünk és mindenhol bizalmat kapunk.
• Konfliktusmentes, gördülékeny üzleti megbeszéléseink lesznek.
• Nagyobb lesz az önbizalmunk, kevesebbet aggódunk, és sikeres üzleteket bonyolítunk le.
Mi az asszertív üzleti kommunikáció titka?
Az asszertív üzleti kommunikáció olyan önérvényesítő viselkedés, amely mindeközben a másik fél szempontjait is szem előtt tartja és azokra is tekintettel van, tehát nyertes-nyertes pozícióra törekszik. Az asszertíven kommunikáló ember mentes az agressziótól és az üzleti sikereit a többiek eltiprása és sértegetése vagy megkárosítása nélkül éri el. Tiszteletben tartja önmagát és az üzleti partnereit is. Magabiztos, de nem öntelt és minden cselekedetéért vállalja a felelősséget. Nem kell hozzá másokat kisebbé tennie, hogy értékesnek érezze önmagát. A megoldásai mindkét fél érdekeit figyelembe veszik.
Minden helyzetben képviseli önmagát és a másik felet is
Képes küzdeni, ha kell, de felismeri, mikor van ideje a kompromisszumkötésnek.
Minden esetben törekszik rá, hogy megtalálja azt a megoldást, amelyben minden résztvevő elégedett a végeredménnyel, ezért szívesen kötnek vele üzletet a partnerei. Ismeri, és a helyesen használja a testbeszédet, ami a segítségére van a tárgyaló partnere rejtett szándékainak felismerésében és abban is, hogy a saját testbeszédével tudatosan erősítse a saját hitelességét.
Asszertív kommunikáció tréning
Az asszertív kommunikációnak az életünk minden területén nagy hasznát vesszük és sikerrel alkalmazhatjuk a párunkkal való kommunikációban és a gyermekeinkkel is könnyebben megtalálhatjuk a közös nevezőt. Jó hatással lehet minden emberi kapcsolatunkra. Az asszertív kommunikáció tréning eredményeképpen növekszik az önbizalmunk, könnyebben megvalósíthatjuk a céljainkat és minden nap használhatunk egy elegáns konfliktuskezelési módszert.
A környezetünkben respektálnak majd és nemet mondani is könnyebb lesz, amikor annak helye van. Jobban tudjuk majd képviselni magunkat bármilyen helyzetben amellett, hogy mások számára is megadjuk a tiszteletet. Összességében kiegyensúlyozottabbak, magabiztosabbak, határozottabbak és boldogabbak leszünk.