Egy sikeres vezetői tréning során világossá válik, hogy a coaching szemléletű vezető a személyre koncentrál ás nem a feladat van a központban. A hangsúly a coacholt személyre helyeződik és az ő sikereire, az ő karrierjére. Az eredmény nem azonnali, a beszélgetések nem a napi szintű feladatok köré épülnek. Számos pozitív üzleti példa bizonyítja, hogy az energia befektetés megtérül még ha várni is kell az eredményre.
A jó vezető bízik a munkatársaiban
A jó vezető bízik a coacholt munkatársában. A tanító, fejlesztő hozzáállás nem nélkülözhető a coaching szemléletű vezetésnél. A dolgozók alapvetően képesek rá, hogy a munkájukkal és saját magukkal összefüggésben a legjobb döntéseket hozzák meg, azonban ezeknek a tényezőknek az útjában előfordul, hogy számos blokk áll. A coach feladata feloldani ezeket a blokkokat és utat mutatni a fejlesztés alatt álló személynek. A coach nem azt látja róla, aki és amit tud az adott pillanatban, hanem azt kivé válhat, hogyan haladhatja meg önmagát és valósíthat meg olyan dolgokat, amelyeket nem is képzelt magáról.
Türelem és megértés jellemzi
A coaching szemléletű vezető olyan feladatokkal látja a dolgozót, amelyek kihívást jelentenek a számára és biztosítják a fejlődését. Mivel a feladat új és szokatlan ezért elegendő időt is biztosít hozzá, hiszen nem egy gyakorlott munkatársról van szó. A segítő igen fontos erénye a türelem és a megértés.
A segítséget, támogatást élvező munkatárs bízik a vezetőjében, hiszen a folyamatos párbeszéd gondoskodik a bizalmi viszony kialakításáról. Ebben a támogató környezetben sorra születnek az új ötletek és megoldások. A vezető azonnali visszajelzést ad a feladatok haladásáról, akár pozitív akár negatív az eredmény.
Törődik és inspirál
A fejlesztő attitűddel rendelkező vezető számosítja ugyan a számokkal mérhető teljesítményt, de közben figyelembe veszik magát a személyt is. Az elvárásokkal kapcsolatos kommunikációja őszinte, vannak elvárásai, eközben emberi kapcsolatokat teremt. Odafigyel, törődést nyújt és inspirál egyidőben. A célja a legjobbat kihozni a munkatársaiból. A coaching eredményeképpen önálló probléma megoldóvá válnak és magabiztosabbak lesznek. A fejlesztő beszélgetések minden esetben a jövőre koncentrálnak a múltbéli események elemzése helyett.
A coaching készségek fejleszthetők
A coaching készségek fejlesztése megfelelő szakmai rátermettséggel, tanulási szándékkal és önismerettel rendelkező vezető számára elérhetők, akár vezetői tréning keretei között is. Ezeken a tréningeken nem cél egy új szakma elsajátítása, elegendő, ha a napi szintű működésbe integrálódnak a coaching elemek. Az elsajátított gyakorlatok és az egyéni akcióterv segíti a vezetőt, hogy könnyedén alkalmazza a gyakorlatban az elsajátított tudást. A vezetőfejlesztéssel a csapatot is fejlesztjük.