+36-30-123456789 christina.kulcsar@gmail.com

Hazánkban is felerősödött az igény a dolgozók részéről, hogy home office dolgozhassanak. A modern technika ezt ma már lehetővé teszi, így könnyebb egyensúlyt találnunk a munkánk és magánéletünk között és több időt tölthetünk a családunkkal.
Fontos leszögezni, hogy nem mindenki számára megvalósítható az otthoni munka, mert számos figyelemelterelő tényező nehezíti a koncentrálást. Ha ezeket az akadályokat le tudjuk győzni, akkor, élvezhetjük az otthoni munkavégzés előnyeit.

A fókusz megtalálása

Vannak akik könnyen tudnak figyelni a munkájukra a sok külső ingert kizárva és remek teljesítményre képesek. Vannak, akik képtelenek kizárni a család zajait, a zenét, a hírolvasó hangját a rádióból és a tényt hogy el kellene mosogatni vagy porszívó után kiált a szőnyeg. Emiatt nem tudnak a munkára koncentrálni, ez pedig a teljesítmény csökkenését eredményezi. Sokan állítják, hogy nagyon jól tudnak egyszerre több dologra figyelni, de ez gyakran a hibák melegágya is. a közösségi oldalak bekapcsolva hagyása is figyelemelterelő lehet, mert ha üzenetünk érkezik máris inkább a válaszra fogunk összpontosítani a munka helyett. A minőségi munka titka a zavaró tényezők nullára csökkentése.

Legyen otthoni munkaállomásunk

Maga a tény, hogy leülünk az otthon kialakított munkahelyünkre motiváló hatású lehet. Kicsit olyan mintha beértünk volna a munkahelyre. Látszólag kényelmes lehet egy fotelban elnyúlva a laptopunkkal az ölünkben dolgozni, de fennáll a veszély, hogy sokkal hamarabb elfáradunk, mintha az asztalnál ülnénk. Lényegesen eredményesebbek lehetünk, ha irodaihoz hasonló körülményeket hozunk létre és még időbeosztást is készítünk az elintéznivalóinkról. A feladatlista nagy segítséget fog nyújtani a hatékonyságunk megőrzésében és nem mellesleg mindig fogjuk tudni mi a következő lépés.

Kommunikáljuk a munkatársainkkal

A távmunka nem azt jelenti, hogy lazítunk és a napi ügyek a kollegákra tartoznak innentől. Ezzel a munkatársak cserbenhagyva érezhetik magukat és az is lehet, hogy nem kapunk majd engedélyt további home office-re. Érdemes itt is használni a kommunikációs tréning elemeit és asszertíven hozzáállni a feladatvégzéshez. Legyünk elérhetők telefonon, és a levelezésünket is kísérjük figyelemmel, hogy gyorsan válaszolhassunk az érkező feladatokra. Mi magunk is érdeklődhetünk telefonon az ügyek jelenlegi állásáról és rögtön válaszoljunk a levelekre, mintha bent dolgoznánk az irodában. Ha céges chat is segíti a közös munkát, azt is kísérjük figyelemmel.

Tartsuk be a munkaidőt

Csábító lehet tovább aludni és kicsit később kezdeni, azzal, hogy majd tovább dolgozunk, ha kell. Ez azért okozhat gondot, mert már a munka kezdetekor érkezhet egy sürgős feladat, aminek a megoldásában amunkatársak számítanak ránk, és ha nem vagyunk elérhetők, akkor cserbenhagyottnak érezhetik magukat.

Ha szeretnénk, élvezhetjük a lakás kínálta kényelmet és dolgozhatunk a kanapé kényelméből is, de ez ne jelentse azt, hogy jóval túl a munkaidőn is még a billentyűzet rabságában húzzuk az igát. A be nem fejezett feladat megvár minket másnap reggel.

Tartsunk néha szünetet is

A kisebb szünetek hosszú távon növelik a hatékonyságot. Megelőzhetjük vele a fásultságot, és hogy menekülőre fogjuk a feladatok sokasága elől.  Minden órában adjunk, magunknak 10percet a friss levegőn vagy legalább nyissunk ablakot. Nyújtóztassuk ki a végtagjainkat. Az ebédidőt használjuk pihenésre, együnk egy finom ebédet, igyunk egy jó kávét, hogy újult erővel vethessük be magunkat a feladatok elvégzésébe. Ha fentieket be tudjuk tartani, akkor sikeresek és hatékonyak lehetünk Home Officéban dolgozva is.