+36-30-123456789 christina.kulcsar@gmail.com

Az érzelmi intelligencia tulajdonképpen egy érzelmileg éber állapot, amelyben képesek vagyunk a saját és a mások érzelmeit észlelni, megérteni és a reagálni rá. Az érzelmeink áramlanak akár egy folyó vize és fontos, hogy a megfelelő mederben tartsuk őket, kezelve az elfojtásainkat és a kitöréseinket. Elzárni őket nem tanácsos, mert előbb vagy utóbb úgyis utat törnek maguknak. Érdemes ehelyett inkább megtanulni egyensúlyban tartani őket, akár szakember segítségét kérve hozzá, például egy kommunikációs tréningen való részvétellel.

Érzemi információs folyamat

Az érzelmi intelligencia egy olyan érzelmi információs folyamat, amely egyrészt segít helyesen látni az érzelmeket saját magukban és másokban is.
Másrészt segít ezeket z érzelmeket úgy kifejezni és használni, hogy a saját életünket és a mások életét is gazdagítsák.

Az érzelmi intelligencia egy olyan képesség, aminek a segítségével érzékelünk, hozzáférünk és kiváltunk érzelmeket, mindeközben a tudatosságunkat is használva, létrehozva egy emocionális tudást, kontroll alatt tartva az érzelmeket.
Mindez csoportszinten alkalmazva az együttműködés, kapcsolatépítés finomhangolása, ami bizalmon épül, a csoportidentitást és a hatékonyságot szolgálja. Mindez akár team coaching keretei között is fejleszthető.

A csoport elme hatalma

A csoport elme mindig sokkal intelligensebb, mint az egyéné. Ha egy szervezetben elfojtják az érzelmeket akkor az számos problémát fog generálni rövid és hosszú távon egyaránt.
A csapat működésére és együttműködésére is demoralizáló hatása lesz.

  • Megöli a kreativitást, az alkotóképességet
  • döntésképtelenséget okoz
  • hamis jelmondatok, üres lelkesedés
  • papírforma szerinti, energiaszegény vezetés
  • a spontaneitás hiánya, robot üzemmód
  • a csapatszellem elsorvadása
  • nem működő munkacsoportok
  • igazságtalanság, kivételezés a csapat tagjai között
  • mikromenedzsment, a rugalmasság teljes hiánya
  • az autonómia hiánya

Érzelmi erőtartalékok

Ha egy szervezetben az érzelmeket felszínre hozzuk, akkor ez az érzelmi erőtartalék együttműködőbbé, erősebbé és versenyképesebbé kovácsolja a szervezetet. A szervezeti szintű önismeret fejlesztés, a közös értékek megismerése és megértése kerozin a csapat motorjába. Az érzelmileg intelligens szervezetek képesek felszámolni a nézeteltéréseket és felismerik a valódi értékeket. Valódi párbeszéd és valós érzelmi kapcsolódások alakulhatnak ki, mindez teljes felelősségvállalás mellett. A csapat egy hajóban evez és mindenki egyformán húzza az evezőt. A szervezet tagjai lelkesek, képesek egymást is lelkesíteni és igazságosság a jellemző még akkor is, ha az nem minden esetben komfortos. A tagoknak szabad sebezhetőnek lenni félelem nélkül.