+36-20-662-4569 christina.kulcsar@gmail.com

 „A jó kommunikáció olyan, mint az élet levesében a só.” (Norbert Potthoff)

Az életünk szerves része a kommunikáció. Az életünk bármely területén aratott sikereinket jelentősen befolyásolja, milyen könnyen értünk szót másokkal és az is, ha nehezen kommunikálunk.

Milyen a jó kommunikáció és hogyan javíthatunk a sajátunkon, ha szükségét érezzük?

A családtagjainkkal kapcsolatos könnyed kommunikáció is fontos, de ha a munkahelyünkön akadozik vagy görcsös, az rányomhatja a bélyegét a magánéletünkre is. A megfelelően használt információcserével jelentősen javíthatjuk az eredményességünket. Erre remek céges kommunikációs tréning lehetőségek kínálkoznak.
Használva a kommunikációs eszközöket elérhetjük, hogy egy munkatársunkkal könnyebb legyen a közös munka, hogy segítsen nekünk, támogasson minket. Arra is jó lehet, hogy egy előnyös lehetőséghez jussunk vagy egy szerződéskötéskor előnyösebb pozícióba kerüljünk. A jó kommunikáció az életünk minden területén nagyobbat fog teremteni, napi szinten a saját magunk és a környezetünk számára is.

A jó kommunikáció egyik jellemzője, hogy egyszerű

A bonyolult megfogalmazástól talán okosabbnak tűnhetünk vagy gazdagabb szókincsűnek, de a hallgatóságunk vagy beszélgetőpartnerünk távolabb kerülhet tőlünk. Winston Churchill szerint „ A rövid szavak a legjobbak.
A jó kommunikáció egyik fontos eleme, hogy tudjunk figyelmes hallgatóság lenni, aki nem csak végig hallgatja, amit mond a beszélgetőpartnere, de valóban meg is hallja, amit mond. Tudja, mi érdekli a vele beszélgetőt. Jelen van, nem csak a teste ül ott és közben arra gondol, mit vásároljon a vacsorához, hanem hallgat, és meghallgat, aztán kérdez, majd válaszol is. Nem akkor vagyunk jó beszélgetőpartnerek, ha szünet nélkül toljuk rá a mondandóinkat a hallgatóságunkra, hanem akkor, ha mi magunk válunk figyelmes hallgatósággá.

Legyünk jó hallgatóság!

Ha jó hallgatóság vagyunk, akkor a beszélő érzi, hogy fontos számunkra ő maga is, és amit mond az is. A válaszaink legyen tömörek és lényegre törők. Ha nem értünk egyet mindenben a beszélővel, akkor is keressük meg azokat a pontokat, amelyekben egyezik a véleményünk. Nem az a cél, hogy bólogassunk mindenre arra is, amiről nem egyezik a nézőpontunk, hanem az, hogy mindettől függetlenül szimpátiát alakítsunk ki. Hallgassuk meg a másik felet, keressük meg és összefoglalva ismételjük el azokat a tényezőket, amelyeket ő mondott az imént és mi egyetértünk vele. Ezzel elérhetjük, hogy befogadóbbá váljon, ami nézőpontjainkkal is. Ezzel javíthatjuk az alkupozíciónkat.

A jó kommunikáció tisztelettudó

Kínossá válhat, amikor valami nem a terveink szerint alakul és kibillent a nyugalmunkból. Nem lesz mindig minden helyzet kedvünk szerinti. Minden helyzetben őrizzük meg a méltóságunkat és a hidegvérünket. Ha ez nem sikerül, olyat mondhatunk, amit később nagyon megbánhatunk és a tekintélyünk is csorbát szenvedhet. Vannak helyzetek, amelyekben nem lehetünk nyertesek. Kiborulás és dráma helyett köszönjük meg a lehetőséget és lépjünk tovább.

A jó kommunikáció, vonzó

A jó kommunikátor maga mellé tudja állítani az embereket bármilyen területen. Az ötleteinkhez támogatókat találhatunk a lakóközösségünkben, a munkahelyünkön illetve az életünk bármely területén. Ha az alapértelmezett viselkedésünk az udvariasság és a kedvesség mindezt megnyerő modorral ötvözzük, akkor készséggel állnak majd mellénk jó ügyekben az emberek. Durva és kemény viselkedéssel is célt érhetünk, de csak ideig, óráig. Ha sikerül érzelmileg közel hozni őket, akkor hosszabb távon is kitartanak mellettünk.

A jó kommunikáció pozitív és tapintatos

Ahhoz, hogy meghallgassanak, minket nem kell hangosnak és tolakodónak lennünk. A mások felé való apró figyelmességekkel messzire juthatunk. Úgy bánjunk másokkal, hogy értékesnek érezhessék magukat.
A jó kommunikáció pozitív. Vannak emberek, akiket valamilyen negatív közös vélemény sodor egy csoportba. Az is lehet, hogy jogos az érvelésük, de harag és düh többnyire rossz tanácsadó és még ragadós is. A csoport tagjain eluralkodhat a negatív érzés és könnyen erőszakossá válhatnak. Haragból, indulatból nem lehetünk hitelesek. Összpontosítsunk inkább az ügyünk pozitív összetevőire és nyerőbb helyzetet teremthetünk ez által. A jövőkép, amit felvázolunk előremutató legyen és inkább valami mellett tegyük le a voksunkat, mint valami ellen.

A kommunikáció fejleszthető

A jó kommunikáció fejleszthető, akár tréning keretében éppen úgy, mint sok más képességünk. Leginkább a gyakorlatban kell fejlesztenünk ahhoz, hogy jobbá válhassunk benne. Az érvényesülésünk, a céljaink elérése, az hogy mennyire vagyunk sikeresek az életünkben, a munkánkban, milyen a kapcsolataink minősége mindezt jelentősen befolyásolja hogyan kommunikálunk. Milyen mértékben értjük meg az embereket és mennyire tudjuk magunkat, megértetni, elfogadtatni velük. Nem csupán a szavaink számítanak, hanem az is, ahogyan mondjuk, milyen a hanglejtésünk és hogyan hangsúlyozunk.
A megfelelő kommunikációval, amely magas szintű szakértelemmel párosul, a szakterületünkön olyan életünk lehet amilyent álmodtunk magunknak.