+36-20-662-4569 christina.kulcsar@gmail.com

Vannak helyzetek amikor nem lehet elkerülni a veszekedést. Ilyenkor a törekvés a helyzet tisztázására a megoldás megtalálására erősíti a kapcsolatot rombolás helyett. Konfliktusok nemcsak a magánéletben vannak. Munkahelyi környezetben is számos ütközési pont adódik, amikor több egymásnak ellentmondó vélemény ütközik egymással. Ha hajlandóak vagyunk megtanulni a feszültségek kezelést, amelyet akár szervezett formában konfliktuskezelés tréningen is megtehetünk akkor nem csupán a béke lesz a jutalma, még az alkotó energiák jó irányba való terelésének gyümölcsét is learathatjuk, sikeres csapatot építhetünk. A megfelelő konfliktuskezelésnek másik ajándéka, hogy a csapattagok szívesen és eredményesen dolgoznak együtt.

Ha valóban jó vezetőkké kívánunk válni akkor tisztában kell lennünk mi a módja a konfliktusos személyek és a különböző munkastílusok összehangolásának.
A konfliktusok természetesek és a magunk javára fordíthatjuk őket, ha tudjuk a módját. A vezetőnek nem csupán szakmai szinten kell szakértővé válnia. Az emberekkel, a munkatársakkal való bánásmódot is tanulnia kell. Sokan tévesen azt gondolják, hogy az évek során ez csak kialakul magától vagy csak velünk született és az éppen elegendő.

Konfliktuskezelés hibák és hatékony megoldások

Tétlenség

Attól, hogy nem veszünk tudomást egy adott konfliktusról attól az még létezik és nem oldja meg önmagát. A vezetők részéről ez a leggyakrabban alkalmazott konfliktuskezelési mód. Ez a tétlenség homokszem a gépezetben, gátolja a szervezet működését. Feszültséget és neheztelést teremt a munkatársak között, ami a közös munkára is negatív hatással bír. Sajnos azokra a jövőbeli közös munkákra is hatással lesz mindez, amelyeknek az eredeti problémához semmi köze nincs.

Versengés

Sokan félelemből maradnak távol a konfliktusoktól, így elkerülhető, hogy alulmaradjanak egy vitásban. A félelem a kudarctól jellemzően magyar vonás, de a másik véglet a minden áron nyerni akarás sem igazán szerencsés választás. Ha a versengés elemét, hogy – nem fontos nyerni, illetve nem baj, ha veszítünk – sikerül kivenni a konfliktusból egy nyugodtabb semlegesebb nézőpontból tudjuk értékelni az adott helyzetet. Arra is tisztábban ráláthatunk, hogy a megoldani való személyes jellegű vagy szervezeti probléma.

Nem odafigyelés

A figyelmen kívül hagyás is gyakori csapda a vezetők körében munkahelyi konfliktus esetén. Nem figyelni a munkavállalóra éppen olyan eredményhez vezet, mint a tétlenség. A konfliktusok megoldása nem lehetséges aktív figyelem nélkül és ha ezt megvalósítjuk a jövőbeli együttműködés számára is jó alapot teremtünk. A konfliktus résztvevői érezhetik, hogy fontos a személyük és a véleményük a szervezetben, ami növeli az elköteleződésüket és javítja a munkamoráljukat.

A HR kihasználatlanul hagyása

A vállalt értékes erőforrása a HR, aminek ez a legfontosabb feladata: segít megoldani a problémákat, konfliktus helyzeteket. Objektív harmadik félként ésszerű javaslatokkal szolgálnak, amelyek a vállalti politika követelményeinek is megfelelnek.

A megfelelő munkahelyi konfliktuskezeléssel tiszteletet válthatunk ki a munkatársainkból. A konfliktuskerüléssel azt kommunikáljuk, hogy érdemtelenek a figyelmünkre és nem számít a véleményük.