+36-30-123456789 christina.kulcsar@gmail.com

Napjainkban a jól teljesítő munkatársak megtartása jelenti a munkáltatók számára a legnagyobb kihívást. Az értékesítési feladatoknál is nagyobb hangsúlyt kap, hiszen rengeteg csábító lehetőség bukkan fel a dolgozóink látóterében nap mint nap. A legjobb az egészben, hogy anyagi ráfordítás nélkül is sokat tehetünk a dolgozóink megtartásáért.
A témában végzett kutatások sorra vették azokat az okokat, amelyek miatt elkötelezetté válik egy munkatárs, mind érzelmileg mind szakmailag.

Az egyik titok: a jó vezetők kiválasztása

Ha a vezető őszintén érdeklődik a munkatársai iránt és nem csupán feladat végrehajtó robotokként kezeli őket, az jelentősen növeli a dolgozók hajlandóságát arra, hogy tartósan válasszák az adott munkahelyet. A munkahelyen kívüli élete mindenki számára fontos, hiszen nem a munka kedvéért dolgozunk -néhány kivételtől eltekintve- hanem azért, hogy legyen miből fizetni a számláinkat és ellássuk a családunkat. Ha tisztelettel bánnak velünk, asszertíven kommunikálnak és megbecsülnek a munkahelyünkön és a főnökünket érdekli hogyan érezzük magunkat a bőrünkben, akkor még a nagyobb fizetés sem csábíthat el bennünket.

A dolgozók számára fontos, hogy ismerjék a szervezet célkitűzéseit. Ha minden fontos dolgot megosztunk velük, abból tudni fogják, hogy tiszteljük őket és fontos a véleményük. Egy konkrét célért pedig mindenképpen könnyebb lelkesedni, mint ha a csupán a nagy egésznek egy apró szeletét látjuk és esetleg nem tudjuk pontosan mivel is függ összes. Fontos tudniuk, hogy hatással vannak a szervezet működésére, fontos részei a gépezetnek.

A dícsérettel ne fukarkodjunk!

A dicséret kerozin a motorban. Ismerjünk el a munkatársaink és a csapat minden apró eredményét is. ezzel szárnyakat adunk a számukra, hogy még többet érhessenek el.
A munkavállalók munka és magánélet közötti egyensúlyára is nagyon fontos ügyelnünk. Amikor a munkavállalók érzik, hogy törődve van az egészségükkel és jóllétükkel akkor jelentősen növekedni fog a szervezettel szembeni elköteleződésük. Hajlandóak lesznek magukból kihozni a maximumot a minimum helyett.

Az érzelmi kötődés nagyon fontos

A munkatársak elköteleződését jelentősen befolyásolja, ha érzelmileg kötődnek a céghez és sajátjuknak érzik a cég céljait. Ez esetben valószínűleg hosszú távon a cég kötelékében maradnak, amelynek eredménye a folyamatosan növekvő teljesítmény és alacsony fluktuációs veszteség.
A kiemelkedő képességű embereinket, akiket mindenképpen szeretnénk, ha a cégnél maradnának érzelmileg kell a céghez láncolni. Ha ez sikerül akkor maximális teljesítményre fognak törekedni. Vezetői tanácsadás keretében többet is megtudhatunk a témáról.

A kiváló kommunikáció elengedhetetlen

Két a szakmájában azonos szinten lévő ember közül az válik sikeresebbé, aki jól bánik az embereivel és kiválóan tud kommunikálni. A munkatársak felé irányuló tisztelet, a megbecsülés és az őszinte hála elkötelezetté teszi őket és hosszú távon sikert könyvelhetünk el velük vezetőként és cégként egyaránt.