+36-20-662-4569 christina.kulcsar@gmail.com

Ha nem mennek jól a cég dolgai, arról nem csupán a vezetők tehetnek. A menedzserek is lehetnek idegesítőek és akár még hátráltathatják is a dolgozókat a fejlődésben. A vállatok legfőbb érdeke, hogy az adott piacon lehetőleg több terméket tudja eladni vagy a szolgáltatását értékesíteni, mert így termelhet profitot. Ebből fizeti a dolgozókat, ebből tud fejleszteni.

A vezetőnek is szüksége van tréningre

Az eladások menedzselése a sales munkatársakhoz tartozik. Ha úgy tapasztaljuk, hogy az értékesítési vezetőnek szüksége van rá, akkor érdemes tréningre küldeni, a lehetőséget kap a fejlődésre. Ez lehet értékesítési tréning, asszertivitás tréning. A fejlesztendő területéhez leginkább illeszkedő.
Mivel egy rossz értékesítési vezető hátráltathatja az egész céget, ha nem tud fejlődni, akkor tanácsos lecserélni. Az értékesítési vezető számos baklövést követhet el.

Nem megfelelő munkatársakat vesz fel

Ő az a menedzser, aki az interjú során a rossz válaszokat ignorálja, és felveszi az alkalmatlan munkatársakat. Ennek az az egyszerű oka, hogy nem tudja mi alapján kell felvenni a leendő értékesítő kollégát, vagy mitől válik valaki jó értékesítővé. Az interjúalany kellemes társalgó akkor fel van véve. Ellenőrzés nélkül hagyja a referenciákat, nem néz utána az önéletrajzban szereplő állításoknak csak automatikusan felteszi a kérdéseket a válaszokra oda sem figyelve. Döntésében csupán az számít tetszik e neki az illető vagy nem… néhány hónap múlva a kollégád hibáztatja amiért nem ér uh megfelelő eredményeket végül pedig elbocsátja. Mindez idő és pénz pocsékolás. A jelentős fluktuáció árt a csapatszellemnek és a munkamorálnak.

Az íróasztala mögül koordinál

A nem megfelelő értékesítési vezető arról is felismerhető, hogy az ideje nagy részében az íróasztalánál ül. Állítólagosan adminisztrál, pedig erre van külön embere, ő pedig a neten szörfölget. Vannak, akik néha ki dugják az orrukat az irodából és megkérdezik mennyi új ügyfél jött ma be. Ha kevesebb mint amire számítottak, akkor leszidják a kollégákat és visszatérnek az irodájukba. Csakis a számokra koncentrálnak. Megfogalmazzák meg pontosan az elvárásaikat és nem adnak megfelelő visszajelzést a csapattagoknak. Ez gondot okoz a vállalati kommunikációban és hátrányosan befolyásolja a hatékonyságot.

Nem támogatja a kollégáit

Nem tartja a feladatának a kollégáim támogatását az indoka, hogy nincs rá keret vagy úgyis csak elmennek máshová. Nem biztosít tréningeket a csapatának, ha mégis az csak termékismertető. Vannak értékesítési vezetők, akik hívnak tréner vagy biztosítanak lehetőséget az egyéni képzésre, de utána semmit sem tesznek. A képzéssel csak takaródznak, hogy elmondhassák, hogy az eredmények nem miattuk rosszak.

Folyamatosan nyomást gyakorol a munkatársakra

Elérhetetlen célokat tűznek ki vagy állandóan mikromenedzselnek, vagy egész nap parancsokat osztogatnak, ezzel szükségtelenül folyamatosan nyomás alatt tartva az egész csapatot. Nem bíznak a csapat képességeiben és az értékesítési folyamat minden részletébe belekötnek. Ha a felsővezetés elvárást közvetít az értékesítési vezető felé akkor ő ezt azonnal áthelyezi az értékesítési csapatra. Ez a típusú vezető rendszeresen fenyegetőzik: „ha nem éritek el ebben a hónapban a kitűzött célt, elveszíthetitek a munkátokat.”

Nem mutatja meg a feladatot

A nem megfelelő vezető csak kiosztja a feladatokat, de nem mutatja meg a profi kivitelezést. Nem ül le megmutatni hogyan kell megírni egy jó direkt email, és nem segít a kezdőnek miként bonyolítson le egy hideg hívást.
Nem tűri a változásokat és nem hajlandó alkalmazkodni a változó piaci feltételekhez vagy az új iparági trendekhez. Minden áron ragaszkodik az általa használt és ismert gyakran már elavult értékesítési technikákhoz és visszautasítja a hatékonyságot és az eredményességet szolgáló új eszközök és technológiák használatát. Ezzel kikövezi az utat a stagnáló értékesítéshez.

Lelkileg instabil

az egyik percben mosolyog és kedves a másikban dühös és kiabál. Nem lehet tudni milyen hangulatban lesz épp aznap és kiszámíthatatlan hogyan kell viszonyulni hozzá. Ha jó kedvében találjuk, mindenkit megdicsér telve van derűlátással, ha rossz a kedve akkor fuss amerre látsz. Mindenki rosszul csinál mindent, minden csapattag a kirúgás szélén áll. A viselkedése nélkülözi a megértésnek apró szikráját is. Hidegen hagyják a mások problémái. Az eredményeket a kollégái mentális és fizikális jóléte elé helyezi.

Akadályozza az előre lépésben a kollégákat

Nem léptet elő soha senkit. Amiatt aggódik, ha valaki a csapaton belül népszerűbb lesz nála, akkor ő elveszíti az állását. Emiatt soha nem támogatja a beosztottakat a fejlődésben és megvonja tőlük az inspirációt is a kitűzött céljaik elérésének útján.
Ha vezetőként, illetve értékesítési menedzserként sikeres csapatot szeretnénk akkor először magunkba fektessünk, vegyünk részt vezetői tréningeken.